نخستین قلب اهدایی از خوزستان در سال ۱۴۰۳ با پرواز به تهران منتقل شد

به گزارش روابط عمومی شبکه فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی تهران،به همت مرکز اهدا و تیم‌های پیوند دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور؛اولین اهدای قلب خوزستان در سال‌جاری روز پنج شنبه 27 اردیبهشت انجام شد
مدیر مرکز فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه جندی شاپور اهواز از انجام اولین اهدای قلب خوزستان در سال‌جاری خبر داد.

دکتر جواد شریعتی گفت: صبح روز گذشته خانواده زنده‌یاد امیر فریسی، جوان ۳۵ ساله اهوازی که متأسفانه بر اثر صدمات شدید معزی، مرگ مغزی شده بود، با رضایت به اهدای اعضای وی به بیماران نیازمند عضو، کار بزرگ و خداپسندانه‌ای انجام دادند.

وی افزود: بلافاصله پس از اعلام رضایت اولیای دم و با توجه به نیاز اورژانس قلب در کشور، علمیات جداسازی قلب در اتاق عمل بیمارستان گلستان اهواز، انجام و برای پیوند با یک فروند جت اختصاصی، به بیمارستان مورد نیاز در تهران ارسال گردید.

دکتر شریعتی افزود: این نهمین مورد اهدای عضو در خوزستان از ابتدای امسال بوده که تعداد ۶ مورد آن در بیمارستان گلستان اهواز انجام شده است.

وی ضمن تبریک بمناسبت فرارسیدن هفته اهدای عضو، خاطرنشان کرد: با رضایت انسان‌دوستانه‌ و ارزشمند خانواده‌ی افراد مرگ مغزی، از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا کنون ۱۰ کلیه، ۶ کبد و ۱ قلب، به بیماران نیازمند اهدا شده که عملاً جان ۱۷ انسان بواسطه آن نجات پیدا کرده است.

مدیر مرکز فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی خوزستان گفت: آنان که آفتاب را به زندگی دیگران هدیه می‌کنند، خود نیز از آن بی‌بهره نیستند، پس بیائید تا با هدیه کردن عضو از افراد مرگ مغزی، به بیماران نیازمند، زندگی دوباره ببخشیم.

مدیر سایت
نویسنده:

مدیر سایت